Dag 8

28 juli 2018 - Okayama, Japan

Vandaag verlieten we Hiroshima en was het tijd om naar Okayama te gaan. De rit er naar toe was weer met de heerlijke trein. Ondanks dat we in Nederland niet mogen klagen over onze dienst, zit er een groot verschil in met die van Japan. Comfort, punctueel en snel. Niks is beters dan heerlijk in de trein te zitten en te genieten van het uitzicht, boek, slaap of telefoon terwijl je met 300 km/h door het land reist.
Eenmaal aangekomen en de spullen mooi afgeleverd bezochten we alweer een kasteel. We hoopten dat dit kasteel beter zou zijn dan die in Hiroshima, maar ook dit veel tegen. Net als die van Hiroshima is dit geen echt kasteel en is alles herbouwd. Verder was ook alles in het Japans en begrepen we er weer eens weinig van. De enige positieve dingen waren dat we er koel bij zaten door de airco en we van het uizicht konden genieten.
Nadat we weer waren afgekoeld, was het weer tijd om naar buiten te gaan. Naast het kasteel lag weer een tuin, korakuen garden, een van de drie mooiste tuinen in Japan. En dat zou zo maar kunnen kloppen. Naast dat het groot was, was het een hele mooie tuin. Open met veel gras, meerdere vijvers, beekjes en watervalletjes. Natuurlijk waren er ook bruggetje/paden over het water en ook een bergje om van de tuin te genieten. Het was heerlijk om hier te genieten. Lekker tot rust komen. Je zou bijna het weer vergeten, bijna. Door de hitte was het toch minder aangenaam, en ook bloemen/planten waren een beetje uitgedroogd door de zon. Dit was jammer, maar het meeste van de tuin was gelukkig nog intact.
De dag sloten we af in het hostel met wat (pittige) curry en wat sake.