Dag 9

28 juli 2018 - Okayama, Japan

De tweede dag wisten we niet wat we zouden doen. Hier begonnen we het ook jammer te vinden dat we hier 2 dagen zaten, omdat er vrij weinig tot niks te doen was.
Echter kon je in de buurt fietsen, de kibi_plain, wat we dus ook besloten te doen. Omdat het 38 graden was, besloten we maar om de al het drinken van de supermarkt in te slaan net als de zonnebrandcrème.
Vol gepakt begonnen we aan onze reis. De meneer van de fietsverhuur was zo vriendelijk om ons een paar hoeden mee te geven. Dit zag er heel modieus uit, kuch kuch, maar het hielp in ieder geval tegen de zon. De route ging door het binnenland van Japan, waar je de rijstvelden zag en dorpjes. Dit is een ander gezicht dan de flatgebouw in tokyo. Ook stonden er naast de route wat tempels en andere bezichtigingen, maar door het weer hadden we niet veel zin om van de route af te gaan en ze te bezichtigen. Waar we konden, pakten we wat rust, en dan was het weer verder fietsen. Mocht het wat koeler geweest zijn, dan hadden we zeker de tijd genomen om wat meer van de route af te gaan, maar dit was niet zo het geval.
Zwetend aangekomen bij het eindpunt, merkten we de gevolgen van de regen die een paar weken was gevallen; er reden minder treinen en de treinen die we namen zat dus stampesvol.
Later op de avond gingen we naar de bioscoop om een Engelstalige film met Japanse ondertitels te zien. Dit was een van de weinige dingen die we konden doen om niet op onze kamer te blijven zitten.