Dag 2/3

14 juli 2018 - Nagasaki-shi, Japan

De tweede dag was er vrij weinig te doen. Na vroeg naar bed te zijn gegaan, stonden we ook vroeg op voor de lange trein reis naar Nagasaki; een 9 uur durende rit.
Nadat we heerlijk door het land waren gevlogen met de shinkansen, kwamen we aan het eind van de middag aan in het warme Nagasaki. Meer dan het hostel opzoeken en opfrissen om vervolgens ergens wat te eten zat er niet in.

Op de derde dag stond gunkanjima op het programma. Dit is een verlaten kolenmijn en dorp op een eiland. De vorm van het eiland en de gebouwen doet het lijken op een slagschip, waar de naam vandaan komt.
Het begon met een boottocht naar het eiland waar we onderweg informatie kregen over de omgeving; de geschiedenis van de scheepswerf van Mitsubishi, een paar kerken etc. Bij het eiland aangekomen werd er er eerst een rondje omheen gevaren zodat het van alle kanten te zien was, waarna er aangemeerd werd om nog even rond te lopen. Hoewel het eiland niet groot is, het gebied om te lopen was ook niet groot aangezien paden door orkanen ontoegankelijk zijn geworden.
Terug aangekomen in Nagasaki, bezochten we Dejima, de oude handelspost van de VOC. Hier meerden de schepen met goederen aan, waar goederen werden gekeurd om vervolgens verder het land in te gaan.
Nagasaki staat bekend om de atoombom in de tweede wereld oorlog. Na de ramp is er een park gemaakt op de plek waar vroeger een gevangenis stond, net naast de plek waar de bom viel. Dit park heet het Peace Park, wat volstaat met beelden die door andere landen geschonken zijn. Toen we het park en de omgeving hadden bezocht en een paar liter vocht hadden verloren, was het tijd om te gaan eten.
Deze avond gingen we naar een bbq restaurant, waar je vlees/vis/groente bestelde die dan voor je ogen werden gegrild boven kolen. Het kleine zaakje plus enthousiast personeel maakte de sfeer heel gezellig. Blijkbaar vonden ze het ook gezellig dat we er waren, want we kregen 20% korting.
Om de dag af te sluiten gingen we in de avond naar mount inasa. Hier heb je een perfect uitzicht over Nagasaki. Hoewel dit ook overdag kan, is het in de avond mooier vanwege de vele lichten van de huisjes die dicht op elkaar zijn gebouwd. In 2012 was het net als Monaco en hongkong een van de mooiste uitzichten. Een nadeel was dat ze maar 2 gondels hadden, waardoor het Japanse metro taferelen was. Hierna was het tijd om naar het hostel te gaan om ons voor te bereiden voor de reis naar fukuoka.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade