Dag 5

16 juli 2018 - Fukuoka, Japan

Om toch een beetje wakker te zijn, sliepen we deze dag uit tot 10 uur. Nadat we omgekleed en gegeten hadden was het al weer middag. Omdat er voor de rest in Fukuoka niet veel te doen is, namen we de trein naar Uminonakamichi, waar het seaside Park is.
Hier huurden we wat fietsen om zo het park te kunnen verkennen. Fietsen opzich was niet zo moeilijk, maar het was wel wennen dat men hier aan de linkerkant fietst en je ook rotondes zo moet nemen. Of nou, meestal fietst men aan de linkerkant. De fietsvaardigheden van Japanners hebben nog ruimte voor verbetering.
Ondanks dat het 33/34 graden was en in de zon heet kon zijn, was het een heel ontspannend dagje. Af en toe waren er stukken bos wat leek alsof je thuis was en waar je kon afkoelen in de schaduw.
Zoals de naam al zegt, was ook een groot deel van de route langs zee, waar een prachtig uitzicht was. Ook bevond zich er een dierenparkje zich op het eiland, wat wel leuk was om te beleven. Als afsluiter gingen we nog go-karten, wat tegenviel omdat de karts maar 10 km/h gingen en de baan naast heel hobbelig ook klein was. Onze konten hebben zich wel eens beter gevoeld.
Over het algemeen was het een leuke dag. Hoewel op sommige stukken de zon vol scheen en heet was, was het heel ontspannend en ook leuk om over heuvels te crossen met de wind door je haren.
Als de avond valt, komen er op een plek in de stad naast het water allemaal tentjes te staan, die op het einde van de dag weer opruimen. We besloten om hier te gaan eten. Wie dacht dat Japanners altijd beleefd waren, was dat hier niet zo. De verwachte interactie met de mensen viel tegen, en toen het eten op was, werd je zo snel mogelijk weggejaagd. De verwachtingen vielen best tegen.
Als laatste zijn we nog de stad ingelopen en hebben we wat parkjes bekeken, maar meer zat er niet in.